033-22 69 90 info@ideprint.se

FAQ

Sponsring & samarbete:

Vi har ingen möjlighet att sponsra, men vi är öppna för att lyssna på idéer och förslag på ett eventuellt samarbete. Vi kan tänkas gå in som samarbetspartner om vi anser att det passar oss och som kan skapa värde för både oss och er. Ring eller skriv ihop ett brev och maila till oss, så återkopplar vi så snart som möjligt.

Paketpriser:

Vi har inga färdiga paketpriser som vi erbjuder. Däremot så kan vi offerera fram ett komplett paketpris innehållande de efterfrågade trycksaker till ett bättre pris. 

Betalning:

Vi tar emot kortbetalning på plats och betalningen sker när trycksakerna hämtas upp. För företag kan vi fakturera och betalningsvillkoren är på 20 dagar från faktureringsdatumet. Önskar ni att fakturan ska skickas digitalt på mail uppger ni det vid beställning. 

Vid frågor om fakturan, maila till info@ideprint.se.

Leveranstid:

Trycksaker i mindre upplagor 2-5 arbetsdagar. Vid större upplagor 6-10 arbetsdagar. 

Vid beställning av expo/storformatsprodukter och profilprodukter är leveranstiden normalt 7-15 arbetsdagar beroende på omfattningen av beställningen.

Leveranstiden gäller från och med inlämning av komplett tryckfil eller vid godkännande av korrektur.

Expressbeställning / Akutbeställning:

Kontakta oss direkt om ni har ont om tid och vill lägga en expressbeställning. Vi kan oftast hitta en lösning som passar, men kan inte garantera att allt går att ordna fram på akut. Vissa produkter och större upplagor tar längre tid att få fram, men vi försöker alltid göra allt vi kan för att hitta en lösning.

Återkommande beställningar:

Har ni återkommande beställningar som behöver göras regelbundet under årets gång, så kan vi ta en diskussion och därefter avtala om en bra lösning till ett bättre pris utefter önskemål.

Leverans / Frakt:

Vi kan frakta till önskad leveransadress. Notera det i beställningen, så ser vi till att ordna det.

Distribution:

Vi erbjuder distribution från oss ut till era kunder / kontor / mottagare runt om i Sverige och inom Norden. Det vi behöver från er som kund är adresslista till mottagarna och eventuell relevant information som är viktigt för oss att veta. Vi kan adressera på kuvert och etiketter samt ta fram anpassade förpackningar och kartonger för distribution. Vi är gärna med från start till mål. Från tryck till inlämning av post och paket till Postnord och DHL, samt andra fraktbolag vid behov.

Kontakta oss i god tid med förfrågan, så återkommer vi med en offert till er.  

Mallar

Kontakta oss för mallar till respektive trycksak. 

Hjälp med original, layout & design 

Vi erbjuder er hjälp med att ta fram design/original till er trycksak om ni behöver hjälp med det och inte riktigt vet hur man själva gör. I pris ingår korrektur för godkännande och eventuella ändringar som önskas göras. Har ni en grafisk profil och tillhörande filer som logotyp m.m. så mottar vi det gärna. Det underlättar då väldigt mycket för oss att designa och kan då hålla oss till er grafiska profil, samt sparar oftast oftast mycket tid.

Kontakta oss med en förfrågan. Pris från 650 kr/tim exkl moms. 

Tryckfil & Adressfil

Vi tar enbart emot tryckfil i PDF-format. Vid utfallande tryck (d.v.s. tryck som täcker hela ytan utmed kanten) så vill vi att ni sparar tryckfilen med minst 3mm utfall och skärmärken. Vet ni inte hur man gör kan ni kontakta oss för kostnadsfri rådgivning och konsultation. Vi ser främst att ni arbetar fram era original och tryckfilen i Adobe CCs program som InDesign och Illustrator (Gärna senaste versionerna) för bäst resultat. 

När det gäller adressfil för distribution, så önskar vi att kunden tillhandahåller en komplett excel-fil innehållandes den information som är viktigt att ha med vid adresseringen. Därifrån sammanfogar vi adressfilen med tryckfilerna.